Atölye kurulum

Atölye Kurulum; yapmak için proje hazırlık aşamalarına başlamadan önce alan uygun alan belirlenmelidir. Sonrasında bu alana uygun proje hazırlanmalıdır. Bu sistemde seçilen Atölyelere göre etkinlik sınıfları araç gereç ve malzemelerle donatılır. Çocuklar girdikleri atölyede konu ile ilgili her türlü materyali görür, tanır ve kullanır. Böylece çocuklar büyük bir zevkle ve keyifle etkinliklerini yaparken yaratıcılık ve ilgi alanları da ortaya çıkmış olur. Atölye sayesinde çocuklar teorik bilgilerin soğukluğundan çıkmış olurlar.

Atölye Sistemi Neden Gereklidir ?

Okul öncesi alanları yetişkinler tarafından tasarlanmış standartları belli eğitim mekânlarıdır. Eğitim gören çocukların yaş grubu küçük olduğu için ilgi süreleri kısadır. Tam da bu süreçte kurtarıcı olarak atölye sistemi devreye giriyor.

 

Atölye Sistemi’nin Amacı Nedir ?

Çocuklarınıza hayata dair pek çok bilgiyi yaşantı yolu ile sunan atölye sistemi eğitim mekanları çocukların dikkatini dağıtmayacak gerekli materyallerle donatılıp eğitim vermeyi amaçlar.

 

Ahşap Atölyesi

Ağacın değerini bilmek, emek vermenin önemini hissetmek ve daha birçok kazanımı ile Ahşap Atölyemiz, ortaokul ve lise öğrencilerimizin ahşap malzemelerle güvenli bir şekilde yaratıcılıklarını geliştirmelerini ve yeteneklerini keşfetmelerini sağlıyor. Öğrencilerimiz yarı yapılandırılmış ahşapları onlara uygun olarak tasarlanmış makinelerde zımparalayıp, delip, kesip birleştirerek özgün tasarımlar ortaya koyarken hem üretiyor hem dinleniyorlar.

 

Seramik Atölyesi

İşlenmesi kolay ve çok keyifli olan seramik çamuru ile meşgul olmak; hem zihinsel hem de bedensel gelişime katkı sağlar. Çamurun gücü ile eserlerini üretirken öğrencilerimiz tasarıyı ürüne, soyutu somuta dönüştürmenin heyecanını yaşıyorlar. Zihinlerindeki objeyi üç boyutlu şekilde canlandırma becerilerini geliştiriyorlar.

 

Seramik atölyesi

Seramik Atölyesi

 

Maker Atölyesi

“Gelecek, üreten bireylerin olacaktır.” düsturuyla kulübümüzdeki öğrencilerin bir “takım” olmayı öğrenmesini, böylelikle iş birliği ve iletişim becerilerini geliştirmelerini amaçlıyoruz. Yeni ürünler tasarlarken yaratıcı düşünme ve el becerilerini, programlama becerilerini, tasarım ve modelleme becerilerini geliştirmelerini sağlıyoruz. Her dönem kulüp faaliyetlerimiz sonunda öğrencilerimizin en az bir ürün oluşturmalarını veya bir ürünün ortaya konmasında görev almış bir takım üyesi olmalarını önemsiyoruz. Kulübümüzde kullanılan araç ve yazılımlar şunlardır:

 

• Autodesk Circuits – Elektronik devre tasarımı simülasyon yazılımı
• Autodesk 360 Fusion – İleri düzey 3 boyutlu modelleme yazılımı
• Tinkercad – 3 boyutlu modelleme yazılımı
• Arduino IDE – Programlama yazılımı
• Scratch – Blok programlama yazılımı
• Arduino ve Sensörler – Elektronik devre elemanları
• 3D Printer – 3 boyutlu modellerimizi çıktı alacağımız makine
• Büyük bir takım çantasının içerisindeki atölye malzemeleri – Matkap, tornavida seti, lehim makinesi, çekiç, testere, karga burun ve benzeri.

 

Yukarıda belirtilen yazılımların kullanımı hakkında uzmanlaşmaya gidilmeyeceğini, temel hedefimizin “bir ürün ortaya çıkarmak” olduğunu belirtmek isteriz.

 

Atölye kurulum

 

Edebiyat Okurluğu Atölyesi

Öğrencilerimiz bu atölye çalışması kapsamında Türkçe edebiyatın nitelikli kurmaca örneklerini edebiyat kuramları üzerinden ve anlatıbilim (naratoloji) çerçevesinde değerlendirerek okurluk tecrübesi edinecekler. Bu tecrübe onlara evvela kelime farkındalığı kazandıracak. Bu aynı zamanda muhakeme becerisinin de gelişmesi demektir. “Kelimelerin kalplerindeki hikmetlere” ulaşmak için çıktıkları yolda kendi kelimelerini bir araya getirmeye, kendi cümlelerini kurmaya başladıklarını fark edecekler; çünkü iyi edebiyat metinleri üzerine düşünmek aynı zamanda iyi metinlerin nasıl üretileceğine dair de fikir sahibi olmaktır. Her ne kadar ismi edebiyat okurluğu atölyesi de olsa, her ders metin tahlilinin ardından yazma temrini yapılacak ve öğrencilerimiz kendi “en iyi metinlerini” üretmek için çalışacaklar.

 

Bilim Atölyesi

Tarihte önemli icatlara imza atmış bütün bilim adamlarının başarılarının ardında merak duygusu, hayal gücü ve disiplinli çalışma vardır. Bilim Kulübü olarak öncelikli hedefimiz; öğrencilerimize bu özellikleri kazandırmak ve sürekli canlı tutabilmek. Yaptıkları deneyler esnasında ve bilimsel araştırma metotlarını kullanırken eğlenerek öğrenen öğrencilerimize “bilimsel bir bakış” kazandırmak, bilinçli ve nitelikli bir nesil yetiştirmek hedeflerimizin başında geliyor.

Robotik kodlama atölyesi

Robotik Kodlama Atölyesi

 

Görsel Sanatlar Atölyesi

Kulübümüzde; karakalem, baskı, mozaik gibi çeşitli teknikler sayesinde öğrencilerin yaratıcı düşünme ve zihnindekileri görsel araçlarla ifade etme becerileri geliştirilmektedir. Amacımız; öğrencilerimizde sanat farkındalığı, kültürü ve birikimi oluşturmanın yanı sıra kendilerini sanatla ifade edecekleri zemini hazırlamaktır.

 

Yaylı Çalgılar Atölyesi

Hem Türk hem de Batı müziği icra edilebilen yaylı enstrümanlar, öğrencilerin sabır ve disiplin sahibi olmaları açısından çok faydalıdır. Şimdilik yalnızca keman eğitimi talep edildiği için atölyemiz bünyesinde gerçekleştirilen keman dersleri kapsamında çocuklara özel ve üst düzey bir eğitim verilmektedir.

 

Mızraplı Çalgılar Atölyesi

Öğrencilerimizin meşk yoluyla eğitim göreceği, geleneklerini musiki ile öğrenecekleri bir eğitimdir. Ut, kanun ve bağlama gibi enstrümanların çalışılacağı bu kulübümüzde öğrencilerimiz musikimizi öğrenmekle kalmayıp köklü sanat anlayışımızın da farkına varacaklar. Kendi sanatımızın ne kadar gelişmiş olduğunu yaşayarak hissedecek, geleceklerine yeni bir ufuk açmış olacaklar. Aynı zamanda talebe olmayı, edep ve sabrı öğrenip hayat boyu kalıcı kazanımlar edinecekler.

 

Mutfak Atölyesi

Yemek hiçbir kültürde sadece beslenme aracından ya da ihtiyacından ibaret değildir; kulübümüzdeki her öğrenci yemek tariflerinin yanı sıra uzak ve yakın kültürlerin yemek ve sofra geleneklerini de öğreniyor. Yemek atölyesinde geçirdiğimiz her dakika, öğrencilerin birbirleriyle yardımlaştıkları, daima öğrendikleri ve öğrettikleri, karşılaştıkları sorunlara birlikte çözüm ürettikleri birer etkinliğe dönüşüyor.

Bir yanıt yazın